NYMODERNISM

Blogg om vetenskap och kultur

Cyberhöst

Det är en märkligt loj stämning.

Några timmar varje dag sitter jag på något kafé i Varberg. Fikar på krita — ofta lätt att ordna bara man lär känna personalen — och lusläser dagens tidningar, bredvid laptopen och mitt mobila bredband. Sedan i lugn mak tillbaka hem till stugan vid havet. Tv:n står på i bakgrunden, Simpsons och familjen Bundy har blivit mina kulturella inventarier. Slappt chattande och några rader långa mail, för det mesta inloggad på Facebook. Det är oktober och höst. Jag lever på nätet.

Min ekonomi har varit barskrapad större delen av denna stora flyttmånad, men det är inget problem och ordnar sig i dagarna. Jag har inte tråkigt, är inte nedstämd. Tror snarare att jag mår ovanligt harmoniskt… Tillåter mig att bara finnas till.

Bloggandet? Här ligger redan två opublicerade poster, som jag är riktigt nöjd med. Kräver bara en finslipning — de närmsta dagarna? Borde också skriva något skarpt och mediakritiskt om den närvarande Facebook-hysterin, ett journalistiskt icke-avslöjande som knappt har någon saklig grund men ändå fått bisarra proportioner.

Håll utsikt.

/ Rickard Berghorn

Single Post Navigation

Kommentera

