NYMODERNISM

Blogg om vetenskap och kultur

Nymodernism + Aleph Bokförlag = Sant

Sedan i våras har jag smått snigelaktigt arbetat för att återstarta mitt bokförlag Aleph, som fram till 2007 utgav sexton böcker och nära 30 nr av tidskriften Minotauren. Förlaget deltog på Textmässan 2009 där jag återknöt gamla kontakter; och det förvånade först och främst mig själv hur många människor jag lärde känna under de där åren, som för mig mest var ett enormt och ganska otacksamt slit.

I höst har jag plockat med den nya hemsidan, som ni hittar här:

Aleph Bokförlags nya hemsida

Designaren av sidan — Alephs gamla illustratör och omslagslayoutare Jonas Anderson — insisterade på att det skulle finnas en förlagsblogg. Eftersom jag är en tämligen lat människa (och lata människor är praktiskt lagda), slog det mig att jag helt enkelt bör låta Nymodernism ta den platsen. Denna blogg kommer alltså att utvecklas till en kombinerad personlig blogg och förlagsblogg. Det innebär rimligtvis också att den blir mer aktiv än den varit sedan ett-två år tillbaka.

Antagligen innebär det något mindre av det jag hittills sysslat mest med (roat mig kungligt med att reta VoFsingar till hysteri), och istället lämna plats för inlägg av större intresse för Alephs läsare.

Alltså. Vi kör på!

/ Rickard Berghorn

Single Post Navigation

Kommentera

