NYMODERNISM

Blogg om vetenskap och kultur

Sju sanningar

EDIT 2011-02-28: Bloggposten är raderad. Den publicerades första gången 2008-01-27 och har varit raderad och återinförd i omgångar. Den handlade om min period med psykiska problem, som tog slut i början av 2000-talet. Den är känslig dels för att VoFare med Garvarn i spetsen har missbrukat den för att misskreditera mig som person, långt efter att perioden upphörde, men också för att jag nämnde eventuellt känsliga uppgifter om min familj och släkt. Att den inte innehöll något som kan användas mot mig i VoF-konflikten kan intygas av alla som läst den; och jag skickar gärna texten per mail ifall mottagaren bara tydligt visar vem han eller hon är. Skriv till rickard.berghorn[snabel-a]gmail.com /Rickard Berghorn

Single Post Navigation

5 thoughts on “Sju sanningar

  1. Så originellt skrivet. bra. Får själv tänka ut något intressant med mig själv innan jag sätter igång

  2. Kedjebrevet kommer leva vidare, dock i en något lättsammare form, men du får vänta ett par dagar.

    Magnus Reuterdahl

    Ps. Kina och neolitikum är en synnerligen intressant kombination. Ds.

  3. Z: Tackar.

    Magnus: Lättsammare? Fegis.

  4. Är ju egentligen principiellt emot det där med ”bloggkedjebrev” så jag lovar nog inte mer än att jag ska fundera på saken. Nystar jag upp någon lämplig röd tråd att hänga upp mina sanningar på så kan det hända att jag knyter ihop en liten post.

  5. Efter vänskaplig eftertanke arbetade jag länge på ett svar: förstår dock inte ditt ansvarm för ALLA bläckfiskar är många, ibland gröna som hundar eller hyndor. Och en röd tråd går inte att hänga sig i! Jag har försökt efter att jag bekänt Sju sanningar om mig själv på Marmeladkungen.

Kommentera

