NYMODERNISM

Blogg om vetenskap och kultur

Diskussioner på Newsmill

Det blidde ingen postning här igår, men i gengäld återupptog jag mitt debatterande på Newsmill, med anledning av beskjutningarna i Malmö. Jag har tidigare varit mycket aktiv där; först genom att debattera vetenskapliga och politiska frågor i allmänhet, för att slutligen snärjas in i alla naiva debatter om "yttrandefrihet", Lars Vilks och muslimer, tills det stod mig upp i halsen. Newsmill var under en period ockuperat av SD-supportrar och bara allmänt extremistiska debattörer, men det är inte svårt att bemöta alla dumheter med saklighet och logik. Däremot tröttnar man till slut, när man inser att fåntrattarna i fråga faktiskt inte bryr sig om vad som är sant och osant, rimligt och orimligt — de är bara där för att propagera och upprätta ställningar. Tjafssyndromet blir ett faktum.

Håll gärna koll på mina inlägg i listan på min personliga Newsmill-sida. Alla kommentarer är förstås inte bra, men överlag är jag mycket nöjd med mina kortfattade tydliga utläggningar, som visar vart jag står i en lång rad frågor. Jag brukar spara dem i en separat fil för att i framtiden eventuellt använda dem som underlag för större texter.

/ Rickard Berghorn

Single Post Navigation

One thought on “Diskussioner på Newsmill

  1. VoF och SD har onekligen en likartad debatt stil, och det är illa nog.

    Erik

Kommentera

