NYMODERNISM

Blogg om vetenskap och kultur

Jisses… Min sämsta postning hittills

Jag är inte helt renons på internet och datorer för tillfället, sedan jag blev bestulen på min dator och andra grejer; men sitter man på internetkafeer i Thailand kan man knappast skriva några större mängder svensk text, såvida man inte är beredd att peta in åäö för hand med kopiera-och-klistra. Därför har jag tagit en paus i bloggandet. Men nu skriver jag i alla fall detta, eftersom det känns smått nödvändigt.

Jag kastade idag ett granskande öga på hela förrförra posten, som har den nya titeln Multiversum från antiken till Swedenborg, en uppföljning till posten En teori om multiversum från 1700-talet. Och jag såg vilket slarvigt hafsverk det verkligen var; antagligen helt obegripligt i långa stycken. Jag har nu fört in definitioner och skrivit om långa textstycken för bättre klarhet. Pinsamt, inte minst med tanke på att posten förklaras bygga delvis på en akademisk text.

Om ni inte redan gissat det, så knåpade jag ihop posten efter några glas för mycket. Thailändska Chang Beer är lite för gott — och garanterat lite för alkoholstarkt.

/ Rickard Berghorn

Single Post Navigation

2 thoughts on “Jisses… Min sämsta postning hittills

  1. 😀

    Men inte så kul att få datorn stulen 😦

  2. Ok, din fullaste post är fortfarande mer ordning på än min nyktraste post.
    Men tough shit med datorn! 😦

Kommentera

