NYMODERNISM

Blogg om vetenskap och kultur

Artikel #2 på Newsmill

Vissa av er har kanske sett att jag tagit bort gårdagens bloggpost. Detta beror på att jag skrev om texten och nu istället har publicerat den som artikel på Newsmill: Vetenskap och Folkbildning präglas av brist på kompetens, politisk extremism och historierevisionism.

Jag är inte så nöjd med rubriken som redaktionen skrev ihop, även om jag inte tycker den är så "skandalös" som jag inledningsvis skrev i kommentarsfältet. Men på det hela taget gör artikeln nog sitt till, i den rådande motvinden som VoF har fått.

NOT 2011-01-13 kl. 3.00: Jag kastade just ett öga på min privata Newsmill-sida och såg att hela 1500 personer redan läst artikeln, enligt besöksräknaren. Mina andra artiklar på sajten ligger betydligt under den siffran, till och med efter ett år. Fascinerande.

/ Rickard Berghorn

Single Post Navigation

Kommentera

